Opvallend vrije vogels

De nieuwe identiteit van Eonics spreekt de taal van developers.
Project Eonics
Diensten Merk, Huisstijl, Website

Met een nieuwe identiteit en website maken de softwareontwikkelaars van Eonics vrij veel indruk.

Onze aanpak

Een nieuwe merkidentiteit moet passen binnen een effectieve strategie. Daarom begonnen we dit project met een strategische sessie. Daarin bespraken we samen met het team van Eonics wat hun kracht is, wat de doelen van de verschillende communicatiemiddelen zijn en hoe we de nieuwe identiteit en website daarop laten aansluiten.

Moderne fotografie laat de sfeer bij Eonics zien.
Iconen in de huisstijl, losse elementen vormen samen een beeld. Individueel talent vormt samen Eonics. Nieuw logo, fotografie en iconen in de huisstijl.

Beeldtaal

De nieuwe uitstraling van Eonics is simpel, vrolijk en gericht op mensen. In de huisstijl laten we zien dat het bedrijf er is voor, en door, developers. Het is geen programmeerfabriek maar een club makers, wars van contracten met kleine lettertjes en vage buzzwords. Dat is een hele andere boodschap dan veel van hun concurrenten hebben, en dat zie je duidelijk terug in een afwijkende, unieke beeldtaal.

Bijzondere animaties

Het gevoel van saamhorigheid zit ook in het logo en de iconen, opgebouwd uit verschillende vlakken en kleuren die samen een groot onderscheidend vermogen hebben. In procedural animations komen de beelden tot leven op een best wel nerdy – maar heel toegankelijke – manier.

8-s eonics-b De Eonics website
9-s
Eonics visitekaartjes Iedereen een uniek visitekaartje

Strategisch blog

We ontwierpen en ontwikkelden de site, inclusief webteksten, met bewegende headers en een laagdrempelig blog: medewerkers en opdrachtgevers blijven via Inbox up to date over wat er allemaal speelt bij Eonics. Je leest er over hackathons en nieuwe technologieën, maar je ontmoet er ook de freelancers die bij Eonics werken. Met het blog kan het bedrijf meer van zichzelf laten zien, goed scoren op bepaalde zoekwoorden en valt er eindelijk leuke content te delen op social media.

De Eonics website We bedachten een website waar freelancers en opdrachtgevers enthousiast van worden.

“Echt zooooo vet ook met het logo damnnnnn”

Whatsapp-bericht van de opdrachtgever

Het resultaat

Zo’n nieuwe identiteit, die past bij de strategische uitgangspunten, geeft je bedrijf nieuwe energie. Het team van Eonics merkt dat ook. Het is nu veel duidelijker wat het merk Eonics inhoudt, en dat helpt bij het bereiken van freelancers én opdrachtgevers.

Meer weten over de vrije IT’ers van Eonics, of gewoon benieuwd hoe je een drone hackt? Je kan er alles over lezen op de nieuwe site van Eonics.

De fotografie werd verzorgd door Sophia van den Hoek

Wat gebeurt er als millenials jouw huisstijl ontwerpen? 👾 Check het hier.



Meer weten?

Contact

studio@gusmanson.nl
Binckhorstlaan 36
Den Haag