Een frisse blik op de dagelijkse routine

FFR&D header
Project Identiteit FFR&D

FFR&D inspireert financiële afdelingen om effectiever te werken. Daar hoort een high performance identiteit bij.

De opdracht

FFR&D vroeg een moderne merkidenteit, inclusief huisstijl en website. Duidelijk anders dan geëikte consultancybureau’s, en passend bij hun innovatieve, inspirerende methode.

1-ffrd
FFR&D logo

Onze aanpak

In een gezamenlijke strategische sessie bepaalden we de merkessentie van FFR&D: science driven energy. Gebaseerd op onderzoek, gedreven door energie en nieuwsgierigheid. De merkessentie was het startpunt van de hele identiteit.

Het daagde ons uit om mooie combinaties te zoeken: zakelijk en gericht op het optimaliseren van bedrijfsprocessen, maar wel menselijk. Het logo is corporate, maar de vrolijke kleuren zijn juist een tikkeltje rebels en eigenzinnig.

FFR&D website design De moderne, responsive site is lekker ruim en vrij opgezet.

Wat wil de doelgroep?

We schreven prikkelende zinnetjes en tegenstellingen voor verschillende communicatiemiddelen. Waar je misschien wollig jargon of corporate speak zou verwachten kozen we ervoor om teksten begrijpelijk en niet te lang te maken. De fotograaf (Sophia van den Hoek) kreeg de opdracht ‘lekker modern en niet te formeel’ mee.

We ontwierpen een moderne, zakelijke site die meer is dan een visitekaartje. De site is lekker ruim en vrij opgezet. We vroegen FFR&D: waar zijn jullie bezoekers eigenlijk naar op zoek? Vervolgens hielpen we om keuzes te maken. Acquisitie is belangrijk, en het uitdragen van de unieke visie van FFR&D. De rest kreeg minder nadruk. Voor de realisatie werkten we samen met Jordi Verdult.

FFR&D fotografie
FFR&D website and illustration
FFR&D coffee Eindeloze mogelijkheden: koffiezak met een knipoog.

Het resultaat

Een impactvolle merkidentiteit waarmee FFR&D écht opvalt. Die eindeloos veel mogelijkheden biedt voor communicatie en promotie. En een site waarop de visie en aanpak van FFR&D tot haar recht komt. Die binnen drie clicks overtuigt en uitnodigt om contact op te nemen.

Ben jij op je monnie? 💵 Niks zo waardevol als een goede identiteit, geloof ons.



Meer weten?

Contact

studio@gusmanson.nl
Binckhorstlaan 36
Den Haag