Een dating app om verliefd (op) te worden

Huisstijl en identiteit Plekk
Project Plekk

Een onderscheidend concept en moderne vormgeving maken van Plekk de leukste en opvallendste Nederlandse dating app.

De opdracht

De founders van Plekk wilden een innovatieve, Nederlandse dating-app lanceren. Een mooie uitdaging maar ook een lastige: hoe ziet zo’n innovatieve app er uit en hoe val je op tussen alle bestaande dating-apps? Wij hielpen een origineel concept te bedenken, de app en campagne te ontwerpen en gaven advies over strategische keuzes.

App design Plekk
Logo en huisstijl Plekk
App design Plekk Een speelse interface maakt het makkelijk om iets te delen over je favoriete plek.

Hoe Plekk werkt

De app zoekt matches op basis van je favoriete plekken. Als jullie allebei inchecken bij dat ene cafeetje, of die art-house bioscoop bezoeken, zijn jullie misschien wel soulmates. Omdat bij zo’n checkin een leuke foto of berichtje hoort ontstaat er rond leuke plekken een actieve community. Ergens inchecken en kijken wie er voor je waren blijkt heel verslavend. √Čn potentieel romantisch!

Ontwerp van de app en campagne

De interface van de app is aantrekkelijk en kleurrijk, en benadrukt het karakter van Plekk. In de huisstijl en de promotie-campagne hebben we het concept van de app visueel vormgegeven: foto’s van favoriete plekken “in de echte wereld” vermengd met leuke singles die je “in de app” ontmoet.

App design Plekk iOS en Android Plekk heeft, in tegenstelling tot de concurrentie, een nuchtere, Nederlandse uitstraling.

Het resultaat

Vanaf nu loop je in je lievelingspark, stamkroeg of op je favoriete festival het risico om hoteldebotel verliefd te worden. Check de app, voor iOS en Android.

Gusmanson realiseerde de identiteit, de interactie-ontwerp en het design. We ontwerpen nog regelmatig uitbreidingen of campagne-middelen.

Voor de ontwikkeling werkten we samen met Innovattic.

Zin in een date met Gusmanson? We trakteren op koffie!



Meer weten?

Contact

studio@gusmanson.nl
Binckhorstlaan 36
Den Haag