De opmerkelijke wereld van Up

header-up-2
Project Merkidentiteit Up

Een verrassende, opvallende identiteit voor kinderopvang met visie.

Bestaande kinderopvanglocaties besluiten samen verder te gaan. Wij helpen ze om een nieuw, sterk merk te realiseren waarmee ze hun belangrijkste doelgroep aanspreken, en in één oogopslag vertellen wat hun aanpak zo uniek maakt. Zo gaven we Up een identiteit waar je van opkijkt!

Up kinderopvang fotografie

De opvallende, dynamische identiteit ziet er overal nét een tikkie anders uit. Maar is altijd herkenbaar Up.

Onze aanpak

Samen met de opdrachtgever bepalen we wat het nieuwe merk wil communiceren. Up gelooft in een samenwerking met ouders, school en de wijk en belooft kinderen op een speelse manier 21e eeuwse vaardigheden bij te brengen. Zonder winstoogmerk, met bijzondere activiteiten en buitensporten. Dat verhaal gaan we vertellen  aan jonge ouders, de belangrijkste doelgroep. Je ziet het terug in het vrolijke, dynamische logo, de huisstijl, de teksten en de fotografie. Online en in print.

Up website design

De wereld van Up

De visuele taal verbeeldt de vrolijke wereld van Up waar kinderen optimaal kunnen spelen en leren. De letters van het logo ‘groeien’ bijna uit hun kader, felle kleurcombinaties vallen lekker op en geven het merk lef en energie. Bij de identiteit hoort ook een visie op content. Vertel over de wereld van Up! We redigeerden of schreven nieuwe teksten met de juiste tone-of-voice. Opgroeien is een avontuur! We realiseerden o.a. een introductieboekje, inhoud voor de site en een aantal campagnemiddelen.

Up campagne
Up website design mobile
Up T-shirt

Website

De moderne, ruim opgezette site benadrukt dat Up een professionele organisatie is, met veel locaties vlak bij (altijd in de buurt) en uitgebreide informatie voor ouders. Goed vindbaar, in twee talen, met heel veel manieren om direct contact op te nemen.

Fotografie

We bedachten een aantal scènes uit de wereld van Up: kinderen en medewerkers samen op de foto, ze lijken zo uit de kinderopvang geplukt. Voor een felgekleurde achtergrond. Gewoon zoals ze zijn, niet alleen maar ‘stockfoto-blij’, maar ook gerust stoer, trots of verrast. We maakten een video die het merk in beweging toont en het verhaal in een paar zinnen vat.

5-up
3-up copy 2

Het resultaat

Up is een merk op trots op te zijn: opvallend, stoer en met een goed verhaal. Dat breed inzetbaar is, voor de aankleding van een ruimte, op social media, of in een offline campagne. De stijl verbindt ouders, kinderen en medewerkers van een grote, professionele organisatie met een kleinschalige kijk op kinderopvang!

Bezoek de website van Up.

Voor de fotografie werkten we samen met Lennaert Ruinen, voor de video met Eelke Dekker.

Met een nieuw merk in het diepe duiken? 🐬 Wij zwemmen met je mee.



Meer weten?

Contact

studio@gusmanson.nl
Binckhorstlaan 36
Den Haag