Case

Kolpa

Architecten van betekenis – Een identiteit en website voor een bureau met visie

Wat we deden

Merkstrategie, Merkidentiteit, Website, Communicatiemiddelen

Uitdaging

Kolpa ontwerpt en bouwt al ruim 60 jaar gebouwen van betekenis. Ze vroegen ons een nieuwe identiteit en website die passen bij hun visie en werkwijze.

Oplossing

We brengen focus aan, met een kleurrijke identiteit en een moderne website die het werk optimaal uitlicht. Het eindresultaat, zou je kunnen zeggen, staat als een huis.

Verwant

We voelen ons direct verwant aan Kolpa: een klein team dat goed luistert, wars is van trends en in de eerste plaats werkt voor de eindgebruiker. De nieuwe identiteit benadrukt die kwaliteiten. Flexibel, kleurrijk en supertoegankelijk. In alles voel je de trots op het werk, de geschiedenis en het team.

2-wide
Kleuren

Kleurrijk

We kozen voor een kenmerkend, breed kleurenpalet met veel verschillende kleuren. Daarmee geven we elke case in het portfolio z’n eigen sfeer, passend bij het resultaat. De veelzijdigheid springt direct in het oog en maakt Kolpa duidelijk anders dan andere architectenbureaus.

Logo

Het logo kreeg een kleine update, en “architecten” is nu geen vast onderdeel meer. Kolpa is lekker (Rotterdams) nuchter, modern en een direct herkenbaar beeldmerk. We schreven korte, moderne teksten met een informele tone-of-voice. Niet hoogdravend, wel trots.